Pagina's
- ‘Uit huis stopt een keer, maar je dossier blijft’
- De baas worden over je tijd en leren als een pro!
- ‘Opruimen vraagt een duidelijke en eenvoudige aanpak’
- Met deze aanpak willen we leesproblemen voorkomen
- Een school waar je jezelf mag zijn
- Ledenportaal
- ‘Ik hou niet van slapen, ik ga liever dingen doen!’
- Privacy en disclaimer
- Van adhd je kracht maken
- ‘Haar adhd zat Nina vooral in de klas in de weg’
- Blijven hangen in boosheid zorgt voor meer afstand
- ‘Blijf in jezelf geloven!’
- Column Inkaart
- Helaas zullen we nooit weten wat onze dochter zonder de verplichte rekentoets had kunnen bereiken
- Lokale thuiszittersinitiatieven
- Podcastserie: Lezen met je oren!
- Onderzocht: Betere slaapervaring verbetert de slaap zelf
- Blog 7. Alle begin is moeilijk.
- ‘Ik wilde zo graag praten, maar het lukte gewoon niet’
- QR
- Extra informatie bij artikel ‘Een kijkje in Nederlands onderzoek naar thuiszittende leerlingen’
- Blog 6: “Alle gekheid op een stokje en het stokje het raam uit!”
- Extra informatie bij artikel ‘Opruimen vraagt een duidelijke en eenvoudige aanpak’
- Extra informatie bij artikel ‘Met deze aanpak willen we leesproblemen voorkomen’
- Extra informatie bij artikel ‘Haar adhd zat Nina vooral in de klas in de weg’
- Extra informatie bij de zorgcolumn ‘Van adhd je kracht maken’
- Extra informatie bij artikel ‘Uit huis stopt een keer, maar je dossier blijft’
- Extra informatie bij de onderwijscolumn ‘Een school waar je jezelf mag zijn’
- Extra informatie bij artikel ‘Blijven hangen in boosheid zorgt voor meer afstand’
- Thuiszitter – verleden, heden en toekomst
- ‘Ze weet nu dat ze niet dom is, alleen anders’
- ‘Nepwoorden lezen vind ik het lastigst’
- ‘Ik kies bewust waar ik energie in stop’
- Uit angst blokkeren, bevriezen en geen geluid maken
- lid worden
- Ongewild lastig
- Hoe regel je ondersteuning op hbo of universiteit?
- ‘Slaapproblemen? Vaak helpt een betere slaaphygiëne al’
- Je kunnen aanpassen en niet opgeven
- Blog 5: Het is niet altijd rozengeur en maneschijn…
- ‘Als activist bereik ik meer met nuance’
- Blijven zitten, tijd verspillen
- Op naar een nieuwe mindset
- Wat kan je doen als je kind zich niet veilig voelt op school?
- Blog 4: Fijne “vreesdagen”!
- test
- Kindermishandeling: is melden helpend?
- Blog 3: Overprikkeling
- Een taak beginnen en afmaken
- Reinier wordt blij van snelheid
- Sofie is super-anders
- Dwanggedrag beheerst een gezin, maar behandeling is mogelijk
- Dwanggedrag beheerst een gezin, maar behandeling is mogelijk
- ‘Ik kan goed contact maken met anderen’
- ‘Ik kan goed contact maken met anderen’
- Ook broers en zussen hebben hulp nodig
- Ook broers en zussen hebben hulp nodig
- Surfvertrouwen
- ‘Het schrijven van mijn boek was zelftherapie’
- ‘Elke stagiair moet welkom zijn’
- ‘Het belang van taal kan niet genoeg worden benadrukt’
- Onderwijs ontwerpen voor iedereen
- Boekrecensie ‘Immuno-psychiatrie. Het immuunsysteem-uit-balans als oorzaak van psychiatrische aandoeningen’
- Nu ook staatsexamen mogelijk voor leerlingen reguliere school
- Ondersteuning bij
- Buddy’s in het onderwijs: ouders steunen ouders
- Blog 2: Spreekbeurten
- Expertisenetwerk Sociale veiligheid in gesprek met minister Marielle Paul
- De rechten van ouders en kinderen onder de AVG
- Saskia
- Karin
- Krijgen hoogbegaafde leerlingen anno 2023 passend onderwijs?
- Positieve eigenschappen die voorkomen bij kinderen met ADHD
- Magazine
- Info over
- Onderwijs
- Events
- Extra informatie bij artikel ‘Dwanggedrag beheerst een gezin, maar behandeling is mogelijk’
- Extra informatie bij artikel ‘Sofie is super-anders’
- Extra informatie bij artikel ‘Het schrijven van mijn boek was zelftherapie’
- Extra informatie bij artikel ‘Onderwijs ontwerpen voor iedereen’
- Extra informatie bij artikel ‘Surfvertrouwen’
- Extra informatie bij artikel ‘Elke stagiair moet welkom zijn’
- Blog: Communicatie
- Privacy
- De privacy van je kind in het onderwijs en de jeugdzorg
- Contact
- Theater & kunst als motor voor ontwikkeling
- Ondersteuning bij
- ‘Een negatieve spiraal waarin iedereen gevangen zit’
- Eliminatiedieet niet effectiever dan gezonde voeding voor kinderen met ADHD
- ‘Vriendschappen hebben een beschermend effect’
- Zijn taalbegrip is goed, de uitspraak is een probleem
- Als leren schrijven moeizaam gaat
- Yilmaz is super-anders!
- Emoties en reacties
- Met een vriend is alles een beetje leuker
- Autisme en TOS
- Anders kijken naar gedrag
- Webinar: Slaapproblemen en ADHD
- Instantie-vakantie
- Jeugdhulp of Jeugdzorg aanvragen bij de gemeente
- Tips voor het invullen
- Doneer
- ‘DCD is nog te veel onder de radar’
- Motiveren is te leren
- ‘Drie keer Moed: het kan en moet’
- Faalangst kent vele gezichten
- Informatie Kenniscentrum Makkelijk Lerenden (KML)
- Hoe haal je je rijbewijs als je speciale aandacht nodig hebt?
- 404 pagina
- Ja, ik help mee en doneer!
- Dyslexie: ‘Een laag zelfbeeld neem je de rest van je leven mee’
- Regionale netwerken DCD
- Kennis van AutiPassend naar Balans
- Q & A
- Opzeggen abonnement BalansKids
- Opzeggen lidmaatschap
- Vraag over lidmaatschap
- Nieuwsbrief
- Contact
- Sitemap
- Glossary
- Agenda
- Anders kijken naar gedrag
- Webinar: Slaapproblemen en ADHD
- Webinar Inclusief onderwijs met Dolf van Veen en (korte) ALV Balans
- Webinar Staatsexamens en de mogelijkheden voor extra voorzieningen
- ADHD Familiedag in dierentuin Amersfoort
- Webinar: Signalering dyslexie of leesproblemen met prof. Milene Bonte
- Kennismakingsactie In Kaart
- Webinar taalontwikkelingsstoornis (TOS) en passend onderwijs
- Familiedag Dyslexie
- Word (steun) lid of doneer
- Lobby
- Balans Advies
- Nieuws
- Kennisbank
- Achtergrondartikelen Balans Magazine QR codes
- Kennisbank: Vrije tijd
- Extra informatie bij de rubriek BalansTips
- Decembergedicht
- Kennisbank: Algemene vrije tijd
- 10 tips voor een prikkelarm(er) Sinterklaasfeest
- Een brief of kaart schrijven vanaf je vakantiekamp?
- 10 tips voor Oud & Nieuw zonder stress!
- Tips voor feestdagen zonder stress!
- Kennisbank: Sport, spel en hobby’s
- Medicatie mee op reis
- Vrije tijd met ADHD
- Kennisbank: Zorg
- ‘Een negatieve spiraal waarin iedereen gevangen zit’
- Zorg: Ervaringsverhalen blogs en vlogs
- Extra informatie bij het artikel ‘Hulp bieden zoals je die zelf hoopt te krijgen’
- Medicatie
- Kennisbank: Jeugdbescherming, Veilig Thuis en Dwang en Drang
- Kennisbank: Zorg bij 18+
- Kennisbank: Welke regels gelden er in jeugdhulp en zorg?
- Kennisbank: Wat voor specialisten zijn er?
- Kennisbank: Naar de specialist bij leer- en gedragsproblemen
- Extra informatie bij de zorgcolumn ‘Bokstherapie bij stress en trauma’
- Extra informatie bij artikel over dyslexie en dyscalculie ‘Hoe beperk je psychosociale problemen bij kinderen met een leerstoornis?’ Balans Magazine 2
- Extra informtie bij artikel ‘Wat werkt écht bij druk en impulsief gedrag?’ Balans Magazine nummer 2
- Extra informatie bij zorgcolumn ‘t Kabouterhuis Balans Magazine 2
- Extra informatie Zorgcolumn DCD, Balans Magazine 1, 2022
- Nog steeds autisme, maar de diagnose ontgroeid
- Onderzoek ‘impact van een diagnose DCD op een kind en zijn familie in Nederland’
- Autisme behandelen
- Autisme vaststellen
- (School)trauma behandelen
- (School)trauma vaststellen
- Begeleiding bij hoogbegaafdheid
- Hoogbegaafdheid vaststellen
- Selectief mutisme behandelen
- Selectief mutisme vaststellen
- Dyscalculie behandelen
- Richtlijnen ADHD
- ADHD behandelen
- Richtlijnen diagnostiek en behandeling dyslexie
- Dyslexie behandelen
- NLD behandelen
- Richtlijnen diagnostiek en behandeling DCD
- NLD vaststellen
- Richtlijnen diagnostiek en behandeling ODD / CD
- Vaststellen ODD of CD
- ODD of CD behandelen
- Samenstelling revalidatieteam DCD
- DCD behandelen
- DCD vaststellen
- Misdiagnose bij hoogbegaafdheid
- Dyslexie vaststellen
- Dyscalculie vaststellen
- ADHD vaststellen
- Kennisbank: Onderwijs
- ‘Kinderen schoten er weinig mee op
- Extra informatie bij artikel ‘Column Onderwijs: Als leren schrijven moeizaam gaat’
- Extra informatie bij artikel ‘Boemerangbeleid: Kinderen schoten er weinig mee op’
- Wat als je zorgen hebt over de veiligheid van je kind op school?
- Onderwijs voor thuiszitters
- Kennisbank: Sociale veiligheid
- Onderwijs: Ervaringsverhalen en vlogs
- Extra informatie bij de onderwijscolumn ‘Op naar een nieuwe mindset’
- Extra informatie bij de onderwijscolumn ‘Blijven zitten, tijd verspillen’
- Instantie-vakantie
- Trauma’s en het belang van heling
- Terugblik Masterclass ASS, ADD, ADHD, HSP en Trauma, door Manon Wennink
- Extra informatie bij onderwijscolumn ‘Drie keer Moed: het kan en moet’
- Tafels leren, zo word je tafelkaart-kampioen!
- Dyscalculie kwesties; Marisca Milikowski beantwoordt vragen over rekenproblemen
- Op zoek naar de inclusieve samenleving
- Hoe kun je elk individueel kind bereiken?
- ‘Katja zei dat het leven voor haar niet meer hoefde’
- Extra informatie bij artikel ‘Op zoek naar de inclusieve samenleving’
- Extra informatie bij artikel Bij Ons Thuis ‘Katja zei dat het leven voor haar niet meer hoefde’
- Gedicht over de prikkels tijdens de feestdagen
- ‘Is leesbaar en vlot schrijven nog belangrijk in het digitale tijdperk?’
- ‘Wat ben je stil, is er iets?’
- ‘Ook een leerkracht heeft ondersteuning nodig’
- Extra informatie bij artikel Bij Ons Thuis ‘Naar al mijn ideeën werd niet geluisterd’ uit Balans Magazine nummer 2
- ‘Ouders weten dat we geen toverstokje hebben’
- ‘Ik had meer naar mijn intuïtie moeten luisteren’
- Extra informatie Onderwijscolumn Balans Magazine 1, 2022
- Boek ‘Gewoon speciaal’, verhelderende praktijkverhalen uit het speciaal onderwijs
- Bedrag per leerling voor passend onderwijs
- Kennisbank: Columns onderwijsjuriste Katinka Slump
- Ook ridders kunnen worden verslagen. Ik ben zo’n ridder…
- De prijs die onze rechtsstaat betaalt voor een leenstelsel hoger onderwijs is te hoog
- Het onderwijs(voor)recht
- Het Wetsvoorstel passend onderwijs: een nieuwe schoolstrijd!
- Publicatie van 46 Miep Ziek contracten op de dag van de leerplicht
- Rapport over maatwerk in onderwijs
- Kennisbank: Onderwijs bij 18+
- Extra informatie bij artikel ‘Hoe regel je ondersteuning op hbo of universiteit?’
- Rekenexamen op het mbo; dit gaat er veranderen!
- Studenten met autisme doen het net zo goed
- Extra informatie bij artikel ‘Studenten met autisme doen het net zo goed’
- ‘De juiste werkplek vinden kost tijd’
- Recht op onderwijs VSO leerling boven de 18 jaar
- Studietoelage als door beperking geen bijbaan mogelijk
- Welke beroepen hebben mensen met autisme?
- Begeleid wonen voor studenten
- Deirdre (19) stopte definitief met school
- Kennisbank: Neem de (stille) regie
- De belangrijkste termen en onderdelen van passend onderwijs uitgelegd
- Extra informatie bij artikel ‘passend onderwijs uitgelegd’, Balans Magazine 3
- Wat als mijn kind met leerlingenvervoer heel lang onderweg is naar school?
- Blog: Pleidooi voor ‘lastige’ ouders
- Do’s en don’ts informatie-uitwisseling ouders-school
- Kerndoelen en leerlijnen in het onderwijs
- Onderwijs zieke leerlingen
- Schorsing en verwijdering
- Wet op de leerplicht
- Hoe organiseer je passend onderwijs
- Kennisbank: School zoeken
- Kennisbank: Ondersteuning op school
- Dyslexiezorg: eerder én samen!
- Extra informatie bij artikel ‘Dyslexiezorg: eerder én samen!’
- De weg omhoog bij dyscalculie
- Zeer makkelijk lerenden/hoogbegaafden in het onderwijs
- Extra informatie bij artikel ‘Hoe kun je elk individueel kind bereiken?’
- Extra informatie bij artikel ‘De weg omhoog bij dyscalculie’
- Extra informatie bij de onderwijscolumn, ‘Is leesbaar en vlot schrijven nog belangrijk in het digitale tijdperk?’, Balans Magazine 3
- Extra informatie bij onderwijscolumn LBRT ‘Ook een leerkracht heeft ondersteuning nodig’, Balans Magazine 2
- Leren voor je eindexamens met dyslexie
- Mondelinge Staatsexamens: hoe werkt dat?
- Wanneer is een OPP verplicht?
- Rechtspraak over ontwikkelingsperspectief bij passend onderwijs
- Wat is een ontwikkelingsperspectief voor passend onderwijs (OPP)?
- Autisme op reguliere havo/vwo is…
- Ontheffing voor tweede vreemde taal op het VWO
- Aanpassingen toetsen en examens voor leerlingen met beperkingen
- Omgaan met (school)trauma in het onderwijs
- Omgaan met hoogbegaafdheid in het onderwijs
- Protocollen Ernstige Reken-Wiskundeproblemen en Dyscalculie (ERWD)
- Omgaan met dyscalculie in het onderwijs
- Omgaan met ADHD in het onderwijs
- Studeren met dyslexie
- Omgaan met dyslexie in het onderwijs
- Omgaan met NLD in het onderwijs
- Omgaan met DCD in het onderwijs
- Omgaan met ODD en CD in het onderwijs
- Werkgeheugen en leren
- Dyscalculie in het onderwijs
- Omgaan met autisme in het onderwijs
- Onderwijsconsulenten
- Kennisbank: Ouderschap in balans
- Wat is er nodig voor een goede en gelijkwaardige samenwerking tussen school, hulpverlening en ouders?
- 10 vragen aan Norbert Groot, gespreksleider Balans FatherForce
- Ouderschap: Boekentips
- Kennisbank: Hoe zorg je goed voor jezelf
- Review “Het sprookje van de Molrat” door Lolazoe
- Extra informatie bij artikel ouderschap Hoe goed zorg jij voor jezelf? Balans Magazine 2
- Bij ons is het ook (geen) feest
- Noëlle Pameijer: ‘Méér kinderen krijgen relativeert je invloed als opvoeder’
- Blog: Zuurstofmasker
- ‘Ouders willen gezien worden als ouders’
- Kennisbank: Regels en voorzieningen
- Kennisbank: Omgaan met je omgeving
- Podcastserie ‘Het ouderperspectief bij zorgintensieve kinderen’
- Hoe ga je om met kritiek op je opvoeding en onbegrip in je omgeving?
- In de overlevingsstand vergeet je als ouder vaak jezelf
- Levend verlies, onzichtbaar verdriet
- Curatele, bewind en mentorschap
- Bescherming persoonsgegevens
- Dossierinzage en gegevensuitwisseling
- Dwang- en kinderbeschermingsmaatregelen
- Internationale wetgeving en verdragen
- Kennisbank: Opvoeding
- Extra informatie bij artikel ‘Ook broers en zussen hebben hulp nodig’
- Gender
- Opvoeden: Ervaringsverhalen
- ‘Vriendschappen hebben een beschermend effect’
- 10 vragen aan Maaike Haaiveld
- 10 vragen interview Mischa Wink ASS en Puberteit
- Hier zit een trotse vader
- Zié een kínd, niet een ‘label’
- Extra informatie bij zorgcolumn ‘Non-verbale therapie met beeld en muziek’
- Bij ons thuis, Anna en haar ouders vertellen over haar ADHD
- Extra informatie oudercolumn Heleen Gorter over TOS, Balans Magazine 1, 2022
- Luisteren naar mijn kind
- Kennisbank: Slapen
- Kennisbank: Opvoeden bij ontwikkelingsproblemen
- Extra informatie bij artikel ‘Het belang van taal kan niet genoeg worden benadrukt’
- 10 vragen aan Nickee Hoedemaekers, kind en gezondheidcoach gespecialiseerd in ‘brusjes’
- Martine Delfos over mentale leeftijden
- Opvoeden met (school)trauma
- Opvoeden met hoogbegaafdheid
- Opvoeden met selectief mutisme
- Opvoeden met dyslexie
- Opvoeden met NLD
- Opvoeden met ODD of CD
- Benadering bij ODD en CD
- Opvoeden met ODD -CD
- Tips bij opvoeden met dyslexie
- Opvoeden met dyscalculie
- Opvoeden met DCD
- Opvoeden met autisme
- Opvoeden met ADHD
- ADHD en risico’s nemen
- Kennisbank: Omgaan met emoties van je kind
- Kennisbank: Ontwikkelingsproblemen
- 10 vragen over TOS beantwoord
- Extra informatie bij artikel ‘Autisme en TOS: Yilmaz is super-anders!’
- Extra informatie bij artikel ‘ODD; Een negatieve spiraal waarin iedereen gevangen zit’
- Bijdragen aan oplossingen met In Kaart
- Extra informatie bij artikel ‘Theater en kunst als motor voor ontwikkeling’
- Extra informatie bij artikel ‘Column Zorg: Oefening baart niet altijd kunst’
- Extra informatie bij artikel ‘Bij ons thuis: Zijn taalbegrip is goed, de uitspraak is een probleem’
- Extra informatie bij artikel ‘Het belang van vriendschappen’
- Ontwikkelingsproblemen: Boekentips
- Kennisbank: Na de diagnose
- Kennisbank: Ervaringsverhalen en vlogs over ontwikkelingsproblemen
- ‘Zoek het op. Dan weet je wat ik heb’
- Extra informatie bij artikel ‘Ze weet nu dat ze niet dom is, alleen anders’
- ‘Verschil maken voor kinderen met een beperking’
- Oefening baart niet altijd kunst
- Emoties en reacties
- ‘Ik heb een nieuw vriendje !!!’
- Ervaringen van mensen met ADHD
- Plannen en organiseren
- Bang om fouten te maken
- Extra informatie bij artikel ‘Motiveren is te leren’
- Extra informatie bij artikel ‘DCD is nog te veel onder de radar’
- Extra informatie bij artikel ‘Is hij nu een zij? Of draagt ie gewoon graag jurken?’
- Extra informatie bij artikel ‘Faalangst kent vele gezichten’
- Ouderbetrokkenheid bij het stimuleren van activiteiten en participatie van kinderen met een beperking in de motoriek
- ‘Ik voel me sterk door het boksen’
- 5 vragen aan Willy de Heer van het Kenniscentrum Makkelijk Lerenden
- 9 vragen aan Jelte van der Kooi ZIEZ-Onderwijs training en coaching
- Nieuwe handige informatie over dyslexie
- Extra informatie bij artikel Bij Ons Thuis, Balans Magazine 3
- Extra informatie bij artikel stille kinderen‘Wat ben je stil, is er iets?’, Balans Magazine 3
- Extra informatie bij artikel zorgcolumn ‘Angsten zijn te overwinnen, stapje voor stapje’, Balans Magazine 3
- ‘We stimuleren de taalontwikkeling met gebaren’
- ‘Hoe beperk je psychosociale problemen bij kinderen met een leerstoornis?’
- Wegwijs in dyslexie en dyscalculie
- Wie staat er op de cover van BalansKIDS juni 2022?
- Kinderen hebben recht op veiligheid
- Column Prikkelarm
- Mini- interview over executieve functies
- Ik denk dat ik weet wat ik moet doen!
- Extra informatie bij artikel speciale autorijlessen ‘Ik pas me constant aan de leerling aan’ Balans Magazine nummer 2
- Extra informatie artikel Dyslexie, Balans Magazine 1, 2022
- Extra informatie artikel ‘Intense Reis’
- Extra informatie artikel Brein app
- Een zoektocht naar een diagnose: het verhaal van Greta met het DDX3X syndroom
- Ton Mooij: Q&A Hoogbegaafdheid
- ‘Gedrag wordt gevormd door prikkels’
- Interview: De vele gezichten van Hoogbegaafdheid
- NLD: Taal als valkuil én als troef
- Bezorgen wij kinderen met autisme een schooltrauma?
- ‘De Academische Werkplaats brengt alle partijen rond ADHD bij elkaar’
- ‘Ik denk dat het woord ‘autisme’ gaat verdwijnen’
- ‘We hebben nooit in diagnoses gedacht’
- ‘Op de middelbare school liep het grandioos mis’
- ‘Laat je niet intimideren door sociale druk’
- Autisme en een ontregeld immuunsysteem
- ‘Niet over álles de strijd aangaan. Dat hielp echt’
- Hoe gaat het nu met… Neona(10)
- ‘Dit vraagt een heel ander ouderschap’
- NLD: De leerstoornis die geen stoornis mag heten
- Een lied over ADD
- Q&A over de Non-verbale leerstoornis (NLD)
- ‘Ik heb geen controle, alleen invloed’
- ‘Duidelijke regels stellen, helpt kinderen enorm’
- Q&A over ODD/CD
- ‘Escalatie lokt meer agressie uit’
- ‘DCD? Je motoriek kan beter worden’
- Q&A DCD
- DCD wordt nu vaak (te) laat ontdekt
- DCD is veel meer dan alleen motorische ‘onhandigheid’
- Q&A over DCD
- ‘Vooral de onbekendheid is een heikel punt’
- ‘Ouders, vertrouw op jullie intuïtie!’
- Als spelenderwijs extra oefenen onvoldoende helpt…
- Passend onderwijs voor kinderen met dyscalculie
- ‘Niet ánders oefenen, maar juist veel vaker’
- Cijfers en sommen: Abracadabra
- Het beleid van de overheid bij dyscalculie
- ‘Ik blijf mij verwonderen over deze stoornis’
- Hoogbegaafde (onder) presteerders
- Q&A over Hoogbegaafdheid
- ‘Ook zeer makkelijk lerende kinderen hebben hulp nodig’
- ‘Wat bijna altijd nodig is: samen voorbij de kaders durven kijken’
- ‘Ze willen zich wel aanpassen, maar het kost hen zoveel moeite’
- ‘ADHD staat toch bekend als een aanstellersdiagnose…’
- ‘ADHD en autisme delen vergelijkbare genmutaties’
- ‘Alles kan hij zijn, en veel en iedereen’
- Voorkom dat het zelfbeeld in brokjes uiteenvalt
- ‘Richtlijnen ADHD leven niet in de praktijk’
- Kun je over ADHD ‘heen groeien’?
- Leesproblemen of dyslexie?
- Dyslexie: verdriet over ‘dansende’ letters
- ‘Studenten met dyslexie zijn doorzetters’
- Dyslexie is leren omgaan met verschillen
- ‘Ik vergelijk me niet met andere studenten’
- ‘Zoek spoedig hulp als je merkt dat je kind vastloopt’
- Mijn manier van leren sloot niet aan bij de docenten
- Dyscalculie & Dyslexie: twee zijden van één medaille
- Ervaringsverhalen over selectief mutisme
- Ervaringsverhalen over ADHD
- Vlogs over ADHD
- Kennisbank: Wat zijn de positieve kanten?
- Kennisbank: Wat zit er achter moeilijk gedrag?
- Extra informatie bij artikel ‘Ongewild lastig’
- Verstandig omgaan met digitale media in de praktijk
- Extra informatie artikel Pesten
- Autisme en vastlopen in je hoofd
- Wat is onderprikkeling?
- Wat is overprikkeling?
- Neurospeciale kinderen begrijpen en begeleiden
- Welke invloed heeft (langdurige) stress op kinderen?
- Te druk of te jong: over de rol van het leeftijdseffect bij (vermoeden van) ADHD
- Q en A over tics en Tourette
- Angst
- Disharmonisch profiel
- Depressie
- Kennisbank: Wat is ‘normaal’?
- Kennisbank: Welke ontwikkelingsproblemen zijn er?
- Kennis over (zeer) makkelijk lerenden/hoogbegaafden
- Dossier Selectief Mutisme
- Aanhoudende Lichamelijke klachten (ALK) voorheen Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke klachten
- Autisme en hoogbegaafdheid
- Dossier (school)trauma
- Wat is (school)trauma?
- Wat is selectief mutisme?
- Wat is dyslexie?
- Wat is NLD?
- Wat is autisme?
- Wat is ODD/CD
- Wat is DCD?
- Wat is hoogbegaafdheid?
- Wat is dyscalculie?
- Wat is PDD-NOS?
- Wat is MCDD?
- Wat is ADHD?
- Wat is ADD?
- Balans: Een vereniging voor ouders!
- Page 404
- Contacts
- Entertainment
- Homepage
- Eliminatiedieet niet effectiever dan gezonde voeding voor kinderen met ADHD
- Door fewfoodsdieet minder ADHD-eigenschappen
- ‘Geen boterham op de fiets…’
- ‘Met drie happen de hele dag door’
- TIP & TRICKS: Voeding en ADHD uit het ‘veld’
- Overgewicht
- Ondergewicht
- ADHD en gewichtsproblemen
- ‘We moeten elke hap naar binnen smeken’
- Extra informatie bij artikel ‘We moeten elke hap naar binnen smeken’
- ‘Altijd voldoende mengkommen!’
- De relatie tussen autisme en een eetstoornis wordt nog te weinig erkend
- Voeding & autisme
- Voeding & ADHD
- Lobby: Drang en Dwang maatregelen